.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استقبال یک نماینده مجلس قانون جدید انتخابات :
مرحله پیش ثبت نام دست محققین را بیشتر باز می‌گذارد/ وقت کافی برای رسیدگی به اعتراض ردصلاحیتی‌ها ایجاد می‌شود/ برخی افراد و جریان‌ها به جای اینکه نگاه‌شان به نظر مردم باشد می‌خواهند توجه بیگانگان را جلب کنند ....
مرحله پیش ثبت نام دست محققین را بیشتر باز می‌گذارد/ وقت کافی برای رسیدگی به اعتراض ردصلاحیتی‌ها ایجاد می‌شود/ برخی افراد و جریان‌ها به جای اینکه نگاه‌شان به نظر مردم باشد می‌خواهند توجه بیگانگان را جلب کنند ....

شمال نیوز: اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز درباره آثار مثبت در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت نام در قانون جدید انتخابات مجلس، اظهارداشت: یکی از آثار مثبت پیش ثبت نام انتخابات مجلس این است که دست محققین را بیشتر باز می‌گذارد و از طرف دیگر هم اگر کاندیداها اعتراضی داشته باشند، برای آنها فرصت بیشتری در نظر گرفته شده که به عنوان مثال دلایل رد صلاحیت را پرسیده و مسئولان نظارت و تحقیقات مخصوصاً شواری نگهبان بتوانند پاسخ آن‌ها را داده و موضوع در فرصتی مناسب پیگیری شود.

 

وی با اشاره به دو برابر شدن فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها در قانون جدید انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: در گذشته فرصت کم بود و یکدفعه چند هزار نفر دواطلب مراجعه می‌کردند و از طرفی تعداد محقیقن در برابر آن‌ها بسیار محدود بود. این فرصت زمانی بیشتر، دست محققین را باز می‌گذارد تا به کسانی که معترض هستند و نسبت به رد صلاحیت شدنشان ابهاماتی دارند پاسخ دهند و وقت کافی برای پیگیری اعتراض هم وجود دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رد صلاحیت‌ها فقط برای اصلاح‌طلبان نیست و از اصولگرایان هم در دوره‌های قبلی رد صلاحیت شده‌اند، افزود: در این روش فرصت مناسبی برای آن‌هایی که می‌خواهند از دلایل ردصلاحیتشان به طور کامل مطلع شوند، ایجاد شده است.

 

کوثری با اشاره به اینکه پیش ثبت نام در قانون جدید انتخابات مجلس، خیلی از بهانه‌ها را از برخی افراد و جریان‌ها می‌گیرد، تصریح کرد: آنهایی که می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و آن را تحریم کرده، به نوعی بازی‌شان است. اگر راست می‌گویند و مردم را به معنای واقعی قبول دارند خودشان را در معرض محک مردم قرار دهند و به جای تحریم انتخابات ببینند که مردم به آن‌ها رای می‌دهند یا نه؟

 

وی با بیان اینکه هر کشوری قانون دارد و هر کسی هم که واقعا می‌خواهد خدمت کند خودش را در چارچوب سیاست‌های کلان نظام قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: وقتی نمی‌خواهند در این چارچوب قرار گیرند بهانه می‌آورند و نمی‌آیند. نگاه به خلاف قانون دارند و در جهت خوشایند بیگانگان حرکت می‌کنند. هیچ کشور و ملتی اجازه نمی‌دهند عده‌ای با نگاه به بیرون از مرزهای کشور انتخابات را به چالش کشند و مظلوم نمایی کنند. این‌ها قدیمی شده و در این حدود 45 سال گذشته همه اینها تجربه شده است. هرکسی واقعا ملت عزیز ایران را دوست دارد باید حضور پیدا کند و هیچ منعی برای کسی نیست.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه برخی افراد و جریان‌ها به جای اینکه نگاه‌شان به رای و نظر مردم باشد می خواهند نظر بیگانگان را جلب کنند، بیان کرد: هر کسی می‌تواند آزادانه و طبق قانون اساسی در انتخابات نام نویسی کند و قانون هم مشخص کرده که صلاحیت‌ها به چه صورت بررسی می‌شود. چهار مرجع مشخص شده که آن‌ها اطلاعاتشان را درباره کاندیداها به شورای نگهبان می‌دهند و آن‌ها هم بررسی می‌کنند و در نهایت نتیجه را اعلام می‌کنند و حالا هم که فرصت خوبی برای کسانی که اعتراض دارند، پیش بینی شده است.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.